Fattiglapp.


Snacka om att ha en fattig period, varför är de alltid så inför julen? Inte nog med de, fick 3 härliga "extra" räkningar lagom inför högtiderna också. Bilförsäkringen på 3500:- bland annat. Underbart. Antar att dom på länsförsäkringar också måste få in lite pengar till julklappar och allt annat som hör julen till. hehe..

Just nu sitter jag på jobbet och gör ett nattpass. Skulle egentligen ha jobbat imorn mellan 21-07 men bytte med en kollega, som dessutom inte berättat att hennes nattpass började redan kl 20. Härligt att få veta de bara några timmar innan man måste åka hem ifrån. Jahaa ja.. Så va man en bitterfitta igen då. Äsch, jag drar på mej ett leende och går till jobbet iallafall. Mer går väll inte att begära vissa dagar. Ser fram emot min jul ledighet nu, trots att den blir "fattig". Tur att man är rik på annat och som min älskade J säger; '-pengar är inte allt och vi kommer alltid klara oss. Bara du mår bra.'
 
Hur går de då med liten i magen? Jo de går bra. Äntligen har jag kännt hur de rör sej och hur pärlan 'buffar' runt där. Än så länge har de hänt 2 gånger.. Men de kommer nog bara bli mer och mer framöver. Så är de att ha "kakan" i framvägg, den skyddar visserligen bebis från stötar, men gör också att man knappt känner nått. Har dock haft ont ont ONT under vänster revben, i ryggslutet och i magsidorna. Fy tusan.. Får hoppas att de blir lite bättre.. Men om inte? Får rådfråga på mvc, helt enkelt. Tidigare idag var jag på försäkringskassan och lämnade in mitt havandeskaps intyg. Imorn ska jag till min arbetsgivare med lite papper. Dom rådde mej på försäkringskassan att försöka lämna in allt så fort som möjligt, då hanterings tiden kan vara lång, speciellt nu under högtidsperioden.

Nej, nu ska jag äta lite frukt.
Fasiken, jag börjar redan gäspa. Hur ska dettta gå?
Tur man har lite att pyssla med under natten iallafall. Lite sällskap hade ju dock inte skadat.
tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: whilda

åååh så mysigt att du har känt av er lilla pärla lite nu. Hoppas de blir mer för dej snart.

Dumma kaka o ligga i framväg, men som du skrev: Den skyddar juh bra så. :-)



Ta hand om dejm tjockis! puss

2008-12-10 @ 09:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0