13 februari 2008 - 01:02


Hej hej och hallå alla ni som är intresserade, och även hej till alla som bara är nyfikna jävlar. Nyss kom jag på, jag vet ju faktiskt aldrig vad jag ska skriva för någon rubrik. Så jag tänkte, för att göra de lättare för både mej och er, kommer jag här med kort och gott skriva dagens datum och klockslaget när jag börjar. Så här på natten när man är lite seg kan faktiskt ett inlägg ta ett gäng timmar att skriva. hehe..

Har lite grann att berätta iallafall.
I måndags kom Lolo som en frisk vårvind till Göteborg. Blev aningen paff även om vi pratat om de innan. Hon ringde mej rätt sent på söndagen för att få reda på när tidigaste bussen gick från Oslo till Gbg.. Underbart att få träffa henne. Jag var på nilsericson terminalen vid 11:20 på måndag morgon. Vi hade inte bestämt vart vi skulle mötas, så vi försökte oss på kurragömma. Men de va lönlöst, jag kunde inte hitta Lolo ens när hon stod framför näsan på mej. hehe.. Lyckades dock bortförklara att jag inte sett henne, med anledningar som; jag var så inne i musiken osv. Men sanningen är att jag bara är tankspridd, ouppmärksam och virrig.. Detta vet så klart redan Lolo. Men försöka duger ju. Vi hade iallafall en hel mysig dag ihop.. Fikade, tjötade bort ett x antal timmar, klättrade i berg, kikade över Göteborg och åt krämbullar.. Mmm.. Underbart! Får ångest så lätt ibland bara, även om jag vet ungefär (iallafall från stund till stund) hur jag ska hantera den. Efter att Lolo dragit sej vidare började jag må dåligt över att jag kanske hade babblat för mycke och inte lyssnat tillräckligt på henne. Detta är ju givetvis ganska befängt.. Hon hade sagt ifrån, dessutom tror jag hon gillar att få skavsår i öronen av min röst. Men de är ändå just sånna saker som oroar mej lätt..

Jaja.. Nog om de problemet. Jag och Lolo har förövrigt kommit upp med en plan, eller jag kanske? Hmm..? Ska iallafall kidnappa Mia, blir jag tvungen så även Lolo, när jag kommit tillrätta i min nya lya.. Då ska vi ha tjejkväll, snacka minnen och försöka hålla vinfläckarna borta från kläderna när vi skrattar ikapp. Ut och dansa också kanske. De var faktiskt ett tag sedan nu. Trion från "back-in-the-days", Lolo och Mia. De finns inga andra bitches än ni som någonsin kommer stå mej så nära.. Ni förgyller mitt liv, och ger mej alltid ett öra att ventilera frustration, glädje och smärta till. Ni är underbara och jag älskar er, för allt ni gör och lite till.

Jahaa.. Så har man lyckats bli sentimental igen. Dags för ämnesbyte kanske?
Känns bra att klockan inte blivit 4 eller 5 på morgonkvisten innan jag bestämt mej för att blogga denna gången. Tror ändå de jag skrivit hittills varit något, iallafall lite på gränsen till lagom sammanhängande. hehe.. Har en tendens till att spåra ur när man är för trött. Kan berätta att inatt kommer de bli mycke kaffe drickande. När jag kommer hem imorn finns de inte en chans att jag lägger mej direkt. Har ett helt nytt avsnitt av Prison Break som väntar på mej. Inte nog med de, så har jag inte sett avsnitt 11, i s3 än heller. 1 timma Prison Break med andra ord. Lovely.! Just de, efter denna natten har jag bara en natt kvar att jobba innan semestern, och på torsdag har jag extremt mycke att göra.. Vet inte exakt hur jag ska lägga upp allt än, men de ordnar sej. Kl 10:30 på torsdag ska jag iallafall vara hos optikern.. Ska äntligen kolla min syn igen. Kanske att jag behöver ny styrka på linserna.. Nähää.. hehe. Ganska självklart, och alla som sett mej tex, läsa text tvn vet hur mycke jag behöver kisa.. (stavas de så?) Nu får jag dessutom ett recept till nya glasögon. De ska jag kosta på mej så småningom. Dom jag har nu har verkligen hängt med sen jag var 13 år.. De är 10 år.! Dom åren har slitit hårt på mina stackars bågar, för att inte tala om diverse människor som råkat sätta sej på dom. Inte för att de spelar någon roll.. Man är väll inte så där jätte medveten om vad man klär i när man är 13, dessutom förändras ju smaken en hel del med åren, och de jag försöker linda in i bomull här är helt enkelt; mina glasögon är skit fula.

Nej, en kopp kaffe till och en tur ut i kylan.
Så kanske jag återkommer senare.

Tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Mia

"Inge B"
Kan inte sluta garva åt de. Hahahaha.
Saknar dej redan min lilla bomullstuss :)

2008-02-17 @ 18:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0