14 februari 2008 - 04:33


Alla hjärtansdag.!
All min kärlek till alla mina underbara vänner denna dagen.
Och stort grattis till farbror Håkan som fyller 60 år idag!

Än så länge så har denna natten gått bra. Har inte nickat till en enda gång.
Men hunnit fått i mej en hel kanna kaffe! härligt. Idag är en stor dag ändå. Vet att många tycker alla hjärtansdag är överdriven, och jo visst.. mycke går ut på att tjäna pengar. Hjärtan i alla matrial och former ska säljas, rosor skickas till världens alla hörn och flera hundra tusen kort med texten "Jag älskar dej.." blir lästa och till nästa år glömda. Men det är trots allt en fin dag. En dag då man blir påmind om att det faktiskt är viktigt att berätta för sina nära och kära hur mycket dom betyder och att man älskar dom som dom är. Ett par vackra små ord är faktiskt gratis, men mer värdefullt än pengar för den som får lydsna på dom. Så jag tycker faktiskt bra om denna dagen.!

Natten till igår va väll inte den bästa direkt. Men med ett påklistrat leende, en trygg fasad, så kan även den som tror sej vara synsk bli lurad. De lättade dock på vägen hem. Jag satt där på bussen, lydsnade på min underbara musik och filosoferade. Då slog de mej, jag visste precis hur jag skulle få ett äkta härligt leende på läpparna. Alla har väll någongång mött en person med ett stort leende? Vad brukar hända? Jo man börjar le själv.. Så där varmt.! That's it, där va min plan.. Tiden från de att jag klev av bussen, tills jag klev innanför dörren hemma, så log jag åt ALLA jag mötte. De är faktiskt en grej jag brukar försöka göra en dag i veckan. Tycker verkligen alla borde prova de någongång. Ni kommer bli förvånade över hur bra de känns när man får de där leendet tillbaka, vad mycke positiv energi man snappar upp. Dessutom är de kul.. Riktigt spännande att se hur personer reagerar. Prova du också! Men nog om de..

Idag ska jag ta hand om mitt kaos på 8 kvm.! Inte för att jag har listat ut hur riktigt än. Men de kommer. Det är inte att lösa problemen som är de svåraste, det är att se dom och fatta beslut om hur man ska lösa dom. Har faktiskt börjat skriva ner en liten packlista här  i natt, angående vad jag ska ha med mej till Thailand. Men med tanke på att allt är så billigt där, (plus att jag älskar att shoppa) så blev listan inte speciellt lång.. Jahaaja.. Imorgon börjar äventyret.! Då bär de av till Sthlm. Ska hälsa på lillfamiljen där. Ska bli riktigt trevligt! Får se hur de kommer gå nu med bloggandet när jag är bortrest.. Ska försöka så gott de går att hålla alla uppdaterade, men måste också få påpeka.. Kan hända att de inte finns tid eller möjligheter till de, så bli inte besvikna om ni inte hör nått från mej.

Vill passa på att önska speciellt underbar alla hjärtansdag till:
Pappa, Jörgen och Martin.. Den lilla men också bästa familjen man kan önska sej!
Mia, Per och Filippa, också en liten familj, men mycket betydelsefull.
Joakim, personen jag kan älska, skratta, gråta, prata, skrika, leka och bråka med.
Och i slutet av dagen älskar jag honom mer än när jag vaknade på morgonen.
Lolo, my partner in crime.. Hon som får mej att inse att inte ens ett berg är ett hinder.
Mannan, Malin, hönsgården aka arbetskamraterna.. + alla andra som skänker ljus i min vardag. Ha en fantastisk dag allihopa.!

Nej, nu ska jag gå ut och se om jag kan fånga grannkatten här. ;)
Eller okej, jag ska stilla mitt nikotinbehov.

Var extra rädd om dina nära och kära.
Och som min pappa brukar säga: Ingen kan veta när man träffar en person för sista gången, så skiljs aldrig som ovänner.!

Tack för ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0