Muffins.


Av någon anledning lyckades jag bli extremt rastlös igår kväll. Så jag bestämde mej för att baka blåbärsmuffins. (hade massa blåbär i frysen så) Mjölken var dock slut, så fick ta en tur till OKQ8. (smygreklam. straffa mej. hehe..) Sen var de ju bara att sätta igång.. Rätt enkelt att baka muffins faktiskt, men de gick inge vidare med att få dom så där muffins fluffiga. Tror de berodde på att jag hade så mycket blåbär i, och att jag rörde ner dom i smeten.. Smeten blev helt enkelt aaaaningen för vattnig, men smaken var de inget fel på alls.!

Ringde hit Björn och Emil.. Satte på kaffet, och de hela resulterade i en mycket trevlig kvällsfika. Hade de inte varit för att vi fikade vid typ halv 11 på kvällen, så hade de varit stor utdelning av vuxenpoäng där. hehe.. ;) Helt kloka är vi nog inte.. Vi 4 lyckades trycka i oss alla muffins dessutom. 16 stycken för att vara exakt. Så ja.. dom var goda, på riktigt.! hehe..

Idag hade jag tänkt dra mej till arbetsförmedlingen, men vaknade lite för sent, och helt utan ork. Så de får bli ett besök där imorn istället tror jag. Om jag orkar upp då. ;)

Nej. Nu ska jag ordna mej lite te och rostade mackor. Får se här, känner jag mej såpass snäll idag att jag gör frukost på sängen till mannen som sover för att han inte har nått bättre att göra? Hmm... Ja, de gör jag!



Ha en fin dag alla nära och kära.
tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Laaaarsson

Oh så du varuppe på minnesstuden? önskar jagkunde vart där jag med.. Verkligen, att man inte tog sig tid att åka upp dit innan. Jag har faktiskt aldrig träffat Kiki irl och det är otroligt hur arg jag är på mig själv att jag inte fixat det.. Menmen nu är det bara att minnas de finaminnena vi har kvar. Ska iaf hälsa på Bullen någon dag längrefram när han orkar åså :)

Ja jag har ju körtelfeber... INTE ALLS KUL! Men jag har då fan inte gått ner några 10 kilo. haha snarae tvärtom.. jag bara äter och äter när man är hemma hela tin och inte gör nått annat. Hade bara ont i halsen första veckan. nu är mjag bara trött och seeeeg :( jättetråkigt!

Du får hade så bra

kramkram

2008-07-14 @ 20:18:13
URL: http://bestick.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är säker på att de smakade jättegott dina muffinsar, att smeten blev lite vattnig, det ligger i släkten. fniss fniss.100%säker på att du fattar.

2008-07-15 @ 07:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0