28 mars 2008 - 02:32

"Jag ska berätta en saga för dej..¿"  
»Det var en gång en mäktig trollkarl som ville förgöra ett rike och han hällde därför en magisk mixtur i källan som alla invånarna hämtade sitt dricksvatten ur. Den som drack av vattnet skulle bli tokig. Nästa morgon drack hela befolkningen av vattnet och alla blev galna, alla utom Kungen - som hade egen brunn bara för sig själv och sin familj, dit trollkarlen inte lyckats ta sig. Kungen blev orolig och försökte hålla folket i schack med en rad åtgärder rörande säkerheten och folkhälsan, men poliserna och tillsyningsmännen hade alla druckit av det förgiftade vattnet och tyckte att Kungens beslut var befängda och bestämde sig för att inte lyda. När rikets invånare hörde talas om Kungens dekret blev de övertygade om att han hade blivit galen och nu satt och skrev massa gallimatias. Under rop och skrik begav de sig till slottet och krävde att han abdikerade. Den förtvivlade kungen gjorde sig genast beredd att lämna tronen, men drottningen stoppade honom och sa: 'Nu går vi till källan och dricker vi också. Då blir vi likadana som de.' Och så gjorde de; kungen och drottningen drack av vansinnets vattnet och började genast tala förvirrat. I samma stund ångrade sig undersåtarna; nu när kungen visade prov på sådan visdom, varför då inte låta honom fortsätta styra landet? Landet fortsatte att vara lugnt, även om invånarna inte betedde sig på samma sätt som folket i grannländerna. Och kungen kunde regera till sina dagars slut.«
(Paulo Coelho - Veronika bestämmer sig för att dö)  

Det finns människor som går omkring hela sitt liv och tror sig vara normala, bara för att de gör exakt samma sak som alla andra. Fortsätter följa någon annans fotspår. Men är egentligen inte det precis de galnaste man kan göra? Jag kan inför alla andra låtsas att jag också druckit av det förgiftade vattnet, för annars skulle jag troligtvis aldrig bli tagen på allvar. Men i mina tankar, där jag kan vara Jag.! Det är där jag söker trygghet, där jag är äkta och helt jävla galen.!

Tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Storsan

Hej gumsan!! Vi är tillbaka nu. Kom hem igår kväll. Hoppas du har haft en fin påsk?
Lite bilder ligger uppe nu, om du vill kolla. Bland annat på pappa-min... om du vill se hur han som hittade dig i skogen ser ut nuförtiden menar jag... *fniss*
KRAAAM!

2008-03-28 @ 18:32:37
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Storsan

Näe gumsan!!
Blogg.se funkar igen!
Faktiskt...
Hohooo?
*S*

2008-04-03 @ 00:36:06
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Storsan

Ok. Storsan är less som SATAN!!!!
In hos mig och rösta!
Nu är det fan-i-mig-nog. PUCKON!!!
Ska jag lägga av?

2008-04-08 @ 23:05:34
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0