en helg.


Ännu en helg har passerat, och vad har hänt?
I fredags kom en hel hög med folk hit, de dracks öl friskt och musiken gick på topp, runt 12 var jag helt slut (börjar jag bli för gammal? hehe..) Hade lite ont i huvudet också, så jag gick iallafall och la mej en stund. Hade bara tänkt vila i 30 minuter eller nått, men lyckades stan somna. Vaknade strax innan 3 igen och då var alla fortfarande kvar och festen i full gång. hehe.. Men vid 4 var jag riktigt jävla trött och alla andra drog vidare, även J. Meningen var väll att han bara skulle följa dom andra en bit, eller iallafall komma hem inom någon timme eller 2. Men han snubblade in strax efter 9 på morgonen. Så gårdagen blev en riktigt slö dag. Fast jag var ju pigg och mådde prima.

Igår letade jag fram min glassmaskin som jag fick av J förra julen. Blev riktigt jäkla toksugen på att göra egen glass. Men allt gick emot mej, först hitta jag inte bladet med hur mycke man ska ha i, tips på recept och instruktioner. När jag väl funnit de (överlycklig) så får J mej att inse att de står att de ska vara vispgrädde i av en anledning, alltså, våran matlagningsgrädde skulle nog inte funka eftersom den inte kan bli fluffig! Så iväg till OKQ8, för att köpa allt jag ska ha i, passade även på att ta en tur till BK, J var bra sugen på skräpmat. hehe.. Kommer hem igen, bara för att få reda på att kärlet till glassmaskinen måste frysas i 10 TIMMAR innan man kan börja göra glass i de. Jäkla jäkla skit. Vill jag ha något, göra något osv, så vill jag ju de på en gång, inte 10 timmar senare. Grrr..

Hur som helst. Ställde in den i frysen igår, så nu ska jag snart börja göra glass. Mmm.. efter denna väntan tror jag inte de spelar någon roll hur de smakar, jag kommer älska de oavsett. Men berättar hur de gått för er andra längre fram. Ha en härlig söndag.

tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: blinka

Hahaha!



VIll vi ha något så vill vi ha det nu :)

Kram från Sia

2008-11-09 @ 10:41:51
URL: http://nogg.se/blinka
Postat av: blinka

Tudiluuuue...



Nu har jag receptet på min blogg. :-) De blev kanongoda. Lite krispiga av dumlen! Mums!



kram

2008-11-10 @ 10:32:10
URL: http://nogg.se/blinka
Postat av: Anonym

sorry att vi tröttade ut dig i fredags gumman! :)

2008-11-10 @ 17:58:01
URL: http://filthy.blogg.se/afasi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0