Är faran över?



Usch, fy, ve och fasa.. Var i skogen i helgen och plockade svamp.. Har fortfarande lite evighetsgöra kvar, en OKQ8 påse full med trattkantareller som ska rensas.! Men de är inte de jag beklagar mej över egentligen. De var i söndags jag var i skogen och först idag, när jag skulle kliva i duschen ser jag den.. De lilla djävulskrypet, en fästing som kalasade på min svank.! Känner att min paranoida sida börjar ta över, och jag kan inte sluta tänka på borrelia. Hypokondriker ja - hej!
Skrämmer mej lite när pappa berättade att hans arbetskamrat bara blivit biten av en i sommar, men de räckte. De blev en rejäl penicillin kur som hette duga för honom.. Jaja.. Jag får vänta och se om jag själv överlever.? Dom säger ju att man ska vänta en vecka och har märket från vart kräket bitit inte försvunnit då, så blir de sjukhus besök.! Men tror jag kommer klara mej, mitt märke har ju trotts allt inte fått storleken av en 50 öring.

Ha en underbar dag mina nära och kära,
och se upp för fästingar!

tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: kalle

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2008-09-17 @ 19:16:39
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: Kalle

OCH SE UPP FÖR ÄLGLUS!!!!!!



http://naturnytt.blogg.se/2008/september/svampskog-och-dusch.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0