Gårdagen.


Bestod av picknick med kära fröken T. Vi gjorde en jätte god räksalllad och gick upp på berget här utanför. satt i solskenet med utsikt över Göteborg och hade dessutom varsin Ben & Jerry's ´Wich till efterätt.. Mmm.. Jag har helt klart fått en ny last! Två stora cookies med underbar gräddglass mellan? Finns de något som kan fresta mer?
Sen blev de en tur ner till backaplan för ett besök på hälsokosten.! Hallonblads thé.. nu jäklar! hehe..

Ännu lite senare tänkte jag att en promenad i solen skulle inte sitta fel. Började knalla för att möta upp J och hans kollega/vän långhåriga T. Jag missuppfattade dock vart dom höll hus, så när jag kom (vart jag trodde) fram var dom självklart inte där. Ringde igen, och jag var ju faktiskt redan halvägs. Då kan jag lika gärna fortsätta tänkte jag, men vilken låååångpromenad de blev och vilken djävulsbacke dom lurade mej uppför. Jisses, och när man har 17 kilo extra (jepp ni läste rätt, har gått upp 17 kg nu) att bära på, ja då känns de i både ben, fötter, rygg och resten av kroppen vill jag lova! Men skam den som ger sej.. Andfådd som aldrig förr tog jag mej upp.! Där fann jag björkris och hmm.. va kallade man dom när man va liten? Videkatter?Videull? nått sånt va? Plockade ihop ett fint ris som nu står i en vas på köksbordet. Blir nog vackert när de börjar bli riktigt grönt fram mot påsken tror jag.

På den långa promenaden hem igen blev de ett stopp på hemköp för ännu ett inköp av en Ben & Jerry's Wich.! Hahaha.. Jag skäms inte om man säger så.  De blev en riktigt fin dag med mycke tid ute i solen. Dock straffade mitt bäcken mej för utflykten, senare under kvällen iform av smärta. De var ändå värt de.!

tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Marie

Videung väl? eller nåt sånt.. fast det kanske är nåt annat :D hoppas allt är väl med dig goding o att bebisen kommer ut snart så man får se den nästa gång man masar sig ner till eran goa o glada stad :D Kraam

2009-04-03 @ 13:03:11
Postat av: theresia

taaack för den dagen, det var så mysigt! alltid lika trevligt. :)

2009-04-03 @ 15:17:42
URL: http://filthy.blogg.se/afasi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0