Katter, fika och äppelmos.


Idag var våran lilla familj och hälsade på Katterna och deras nya matte D. Jag trodde faktiskt att jag skulle få lite tårar i ögonen av saknad, de gör ju alltid lite ont när man tror sej sett en av dom i ögonvrån här hemma. Bara för att i nästa sekund komma på att dom inte bor här längre. Men tänka sej, de gick hur bra som helst.. Inte en tår bara ett kärt återseende. De gick inte att bli ledsen när man såg hur bra dom mådde, hur nära dom kommit matte D och hur nöjda dom var med sin tillvaro. Yeo har tydligen blivit en äkta jägare (han som en gång var så mesig) för när D hade suttit ute och läst en dag han han stolt kommit upp till henne med en mus i munnen. Nu mera är dom inte bara innekatter nej, men dom ropas in och kommer gladeligen hem och lägger sej i princip varje kväll. Skönt att veta att de blev katter av dom till sist!

  
  Visst ser dom ut att ha de bra? Och när de är dåligt väder ute har dom
  iallafall ett stort fönster där dom kan sitta och trivas i värmen.

 

Vi fikade hemma hos matte D och fick med oss både äppeldricka och äppelmos hem som hon gjort. Äppleträdet där hade tydligen bjudit på massa frukt detta året! Hon bor så otroligt mysig, ett litet hus som hon hyr. De är bara två rum och kök, men när de är så hemtrevligt, mysfaktorn är så hög och de bara är hon och katterna som bor där, ja då är de ju perfekt!

Nej, nu ska vi snart sätta på en film här tror ja minsann.
Mio har precis blivit nattad och sover gott.
Så jag och min älskade J ska spendera kvällen i soffan.
(som vanligt nu mera)
Men jag älskar de!

Ha en fortsatt fin lördagskväll mina nära och kära.
Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0