Så sjung en sång för din betong.

Artikel lånad från svt.se


Nya oroligheter i Biskopsgården

Ändrad polistaktik i Göteborg


Rapport  |  Publicerad 20 augusti 2009 - 07:03


I Biskopsgården på Hisingen i Göteborg fortsatte oroligheterna i natt.
Ungdomsgäng satte eld på fyra bilar.Efter gårdgasnattens stenkastning på
Hisingen har polisen ändrat taktik. Nu skickar man inte in en ensam bil i området längre.

-Nu kör vi runt med minst två bilar. Två ger de sig inte på, säger Sven Persson,
biträdande vakthavande befäl hos polisen i Västra Götaland.

Inga polisbilar eller poliser angreps heller under natten, trots att området patrullerades kontinuerligt.

-Vi ger dem inte chansen, säger Persson.

Ingen greps under natten för bilbränderna. När polisen kommit fram har det inte funnits några människor kvar på brottsplatsen, enligt Persson.

Länk till artikeln.

____________________________________________________________________

Ja, de här sker där vi bor. Inte bara de här utan såklart mycke mycke mer.
De jag själv finner lite komiskt är, att när de var som värst här, i slutet av förra sommaren till och med hösten, när folk sköts till höger och vänster pga gängkrigen. Då fanns en artikel i Metro om hur polisen drog ut på tiden med att åka till Biskop efter nödsamtal. Nu har inte jag någon rätt att dömma alls, jag känner inte till polisens resurser, inte heller vet jag hur bemanningen ser ut där på natten. Men, minst 2 bilar nu mera! Se där.. Dom hade iallafall en bil till övers. Vilken grymt uttänkt och ändrad polistaktik! Vem fick betalt för att klura ut den? Vi skickar en till bil. Nej, jag säger inget mer så har jag ingenting sagt. Ska nog gå ut och kolla till våran bil så fort jag får möjlighet till de.. hehe..

Ja, ironin är på topp idag för min del iallafall.
Tack för ordet.


Kommentarer
Postat av: Denice- mamma till Hampus

okej, ja själva öppningsskedet tog ju bara 4-5 timmar sista biten.. Och krystningen gick rätt fort också!

Tyvärr så bråkar han lika mkt fortfarande.. Nu deckade han, han har inte ätit sen 3 inatt.. och han vill heller inte äta...

2009-08-21 @ 10:34:34
URL: http://deniicen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj oj, ni bor mitt i krosselden och gettonas getto. hehe.

Men du, jag har uppdatreat bloggen... æntligen:P

2009-08-21 @ 13:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0