Fel vecka.



Här har jag gått och trott att de var den 14de februari igår. Men de är ju för tusan nästa vecka.! Jajaa.. Får skriva om den dagen då, när den kommer istället tror jag minsann. Jag blev glatt överaskad i torsdags när jag fick veta att fettisdagen är den 24 februari. Jag trodde att den redan varit. (hej mitt namn var virrpanna ja!) Detta betyder dock att de kommer finns semlor att köpa ett litet tag till. Satt och hade ett (som alltid lika givande) samtal med grannen B om kalorier m,m en dag i veckan. De finns ju de som håller lite koll på sånt, sen finns de dem som är helt besatta av att räkna och notera hur mycket de får i sej. För min egen del är detta inte aktuellt, men jag tänkte, hur vet man att man får i sej tillräckligt? Kom iallafall fram till att en semla om dagen och kanske två någon dag borde iallafall täcka behovet och jag kan behålla lugnet. Hahaha..

Igår hade vi svärmor D och bror J på besök här. Nu har vi fått massa kläder och annat till liten. Var jätte mysigt att gå igenom allt. Efter fika tog vi en tur till Freeport. Men som den fattiglapp jag är fönstershoppade jag bara. De var trevligt dock. När vi kom tillbaka började jag med maten. Fullkorns ris (boil in bag = tillräckligt enkelt för att emm ska klara av de) och kycklingryta med kantareller bjöds de på.. Mmm.. De var första gången kära svärmor fick smaka på min berömda rätt, och jag tror faktiskt hon var lite imponerad.! Jag gör alltid en jätte laddning av de, när jag väl lagar de. Så de står vtå portioner i kylen till mej och J senare idag. Kanon va!

Senare på kvällen när svärmor och bror J åkt så skulle J iväg med några arbetskamrater, umgås och ta en öl eller två. Själv stannade jag inne i mitt lugn. Blev dock en promenad till OKQ8 för inhandling av popcorn. Jag passade på att mysa ordentligt med katterna i soffan, för idag flyttar dom. Mitt hjärta gråter, men jag tvivlar inte på att dom kommer få de jätte bra. Jag kollade på en film också. Reign over me med bland annat Adam Sandler och Don Cheadle. Åhh va bra den var. Tycker jag iallafall, Ovant att se Sandler i en sån roll, men nu kan jag inte föreställa mej att någon annan skulle kunna göra den bättre. Som den hormonspruta jag är, grinade jag mej igenom hela slutet.

Nej. Nu pekar visarna på frukost, på min ät-o-sov-klocka.
Ha en fin söndag mina nära och kära.
tack för ordet.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0