Lagom?

Fick mej att börja fundera..
På "Vakna med the voice" (som jag är trogen lyssnare till) tog dom imorse upp detta fenomen, ordet lagom. Som faktsikt bara finns i det Svenska språket. Inte undra på de.. För vad betyder lagom? Det har ingen specifik exakt betydelse, allt som på nått vis kan mätas, långt/kort, litet/stort, högt/lågt, mycket/lite.. Ja ni är med va, kan ju också benämnas som "lagom". Men, här kommer de.. Anledningen till att ordet lagom egenligen inte betyder nått alls och inte säger oss något är; vad som är lagom för mej kan ju lika gärna vara käpprätt åt helvete fel för dej.. Rätta mej om jag har fel nu, men om någon frågar ex; hur mycke kaffe vill du ha? och du svarar; lagom. Hur ska den som står där med kaffekannan egentligen veta exakt hur mycket du faktsikt vill ha då? Omöjligt.! Eller? Så, de är faktsikt inte konstigt att detta ordet inte finns med i något annat språk. De är ett smart val om du frågar mej.. De närmsta du kan komma lagom på Engelska borde väll vara; "Just about enough" eller något liknande. Nog om dessa funderingar. Lagom är dock ett korkat ord.! Som jag trots allt, ändå använder för ofta bara för att jag är Svensk och kan!

Åhh.. All denna fina snön gör mej verkligen jätte sugen på att åka pulka! Får ju inte ägna mej åt någon form av utförsåkning nu när magen är så stor, och tror ärligt att de inte skulle fungera heller. Jag är ju inte direkt smidig längre om man säger så.. Men att få åka pulka, grilla korv och dricka varm choklad ute. Va mysigt! Jag saknar dom Värmländska skogarna, de gör faktsikt både jag och min J.. Så idag går vi i funderingar på att ta oss dit i helgen. Får se i slutet av dagen, vart våra drömmar tagit oss.

För övrigt lever "anabola" fortfarande. Fick tipset av Juliettan att jag skulle vaxa armen/armarna.. Men tycker detta var en lite för extrem återgäld för ett stackars litet fjun. Hahaha.. Önska jag kunde fota "anabola" så ni andra kunde få ta del av min stolthet på underarmen. Men tyvärr, "anabola" är alldeles för tunn och ljus, så de är omöjligt. Ni får istället hålla till godo med två tjockis bilder på mej från vecka 32.!


                        


Ja gott folk, där har ni de..
Nu vill jag bara önska er alla, nära som kära en fantastiskt underbar helg. Så ska jag försöka ha desamma. Ta hand om varandra och njut av ljuset som snön ger.

tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha.. jag har också tänkt på ordet lagom.. att det faktiskt har olika betydelser för olika personer. håller med om att det är ett dumt ord.



Åh, åka pulka, grilla korv och dricka varm choklad lät inte helt fel!



vilken fin mage du har! :-)

2009-02-21 @ 10:21:17
URL: http://caroline-a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0