My life..


M y   l i f e,   y o u r   e n t e r t a i n m e n t . . .
You watch it, while I live it
I guess I'm just here for your amusement?


Idag har jag hållt mej riktigt sysselsatt med städning. De är så fruktansvärt tomt här hemma utan katterna. Plötsligt "ser" man dom i ögonvrån då och då.. Som förut, i badkaret där Yeo alltid brukade sitta och vänta på att man skulle slå på vattnet så han kunde dricka. Tyckte jag såg honom där, men så kolla man dit ordentligt, självklart var där tomt. Det låter en iallafall tänka på annat om man är sysselsatt. Har fått tagit mej en alvedon nu dock, för min rygg eller ja, mitt ryggslut är inte lika förtjust i mitt val av sysselsättning. Uscha, nu spränger de ordentligt. Men va är de dom säger? Det som inte knäcker en, de härdar.? 

Imorn kommer nog kära fröken T hit och aktiverar mej. Vi ska dricka te, försöka ta en lång promenad (om min rygg tillåter) och eventuellt baka kladdkaka. Sen på fredag ska jag iväg och hälsa på underbara vänninan A. De händer för mycke kring henne på alldeles för lite tid, och jag känner verkligen med henne nu. Är djupt imponerad av hennes styrka. Trots all sorg. Över ett gäng konditori krämbullar och några koppar kaffe får vi prata av oss.

Funderar på vad min nästa sysselsättning ska bli, tror min kära J får skaka av mattorna. För, nog för att jag kan bita ihop men jag är ingen självplågare direkt. Hmm.. fanns de inte lite disk i köket tro? Får nog kolla närmare på detta. Ta hand om varandra mina nära och kära.

tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0