Te och rostade mackor.


Denna natten började som förra, samma smärta på, i princip samma ställe och återkommande i intervaller. Men jag gav upp med mitt ihop bitande och försök till att härda ut. Gick upp, kissade (enligt standard nattrutinen) tog två alvedon och smuttade i mej ett stort glas av min favorit juice vid köksbordet. Satt där och filosoferade en stund, upptäckte att "anabola" fortfarande lever och närmar sej 3,5 cm.! Hahaha.. Sen när jag inte kände mej överhettad längre (vilket man gör rätt ofta under slutet av en graviditet, efter vad jag förstått) kröp jag ner i sängen igen, och tänk.. De kändes underbart att vira täcket runt en, för en gångskull sval kropp! Sömnen infann sej snabbt igen.. Underbart!

Jag fick dessutom min prinsess väckning imorse. En puss på kinden och en arm runt mej.. Jag blev inte ens irriterad när J valde att snooza för 5e gången utan låg bara och njöt av närheten och att få vakna tillsammans. Dock blev jag tvungen att kliva upp kissa efter en timmes snoozande i sängen. Då ropade min mage dessutom efter mat.. Så vi klev upp båda två. J åt snabbt och åkte till jobbet, själv gjorde jag mej en stor kopp vanilj te, 3 rostade mackor med ost och gurka och ett glas juice.. Vilken härlig start på dagen.!

Igår fick jag brev från min älskade fiende försäkringskassan. Jag svarade direkt på de och postade på eftermiddagen.. Dom kan minsann ta sej rätten att dra ut på saker och ting till en evighet, själv får man en vecka på sej att svara. Hur som helst, de är lika bra att svara så snabbt som möjligt.. Så har jag de gjort dessutom. Hmm.. Får se om min sjukskrivning blir godkänd? Måste säga att jag avskyr att de är upp till dom att ta de beslutet, om jag varit kapabell till att utföra mitt arbete eller inte. I och med tystnadsplikten innom vården så har ju egentligen inte dom en aning om vad jag faktsikt gör.. Förklarade dock vissa arbetsuppgifter i runda tag, sånt som inte är identitets röjande eller kan kränka.. Dom måste ju dock få veta att de ingår tunga lyft och många vänd och vrid moment i vardagsrutinerna. Fick förklarat att min rygg inte klarat av de under graviditeten.. Nu kan jag inte göra annat än att vänta på svar från dom.. J får ta hand om räkningarna ännu en månad, jag lägger dom få kronorna jag får in, men inte räcker de långt. Fy fan.. och med så stora utgifter inför allt som måste inhandlas till bebis också.. Inte undra på att man känner sej psykiskt instabil alltså. De kan gör mej så arg, detta sättet försäkringskassan (måste?) sköta allt på..  Tror dom verkligen att någon som är sjukskriven pga ex, depression blir frisk snabbare när dom ställer så höga krav? Fan, de är farligt att bli sjuk i Sverige nu mera, för du måste orka med att ta itu med mer saker när du är sjukskriven än när du jobbar och din trovärdighet ifrågasätts upprepade gånger! Galet.!

Nej nog om de.. På riktigt nu.

Jag ser fram emot morgondagen, då kommer världens bästa pappa på besök! Han ska på hockey med farbror H senare på kvällen. Får verkligen hoppas att Frölunda tar hem de.. Annars kan man räkna med långa ramsor från min kära farbrors sida! Hehe.. Standarden när dom spelar dåligt är väll ändå; -Och kan ni fatta att detta får dom betalt för! Hur tusan har dom fått detta yrke utan att kunna åka skridskor.? Hahaha.. Så klockrent! Nej gott folk.. Detta inlägget drog ut sej lite. Att ni orkat så här långt.. Jag bockar och bugar av beundran! Ha en fin dag.

tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: T

tänkte informera om att a inte vet så mycket om mitt lgh letande, så avslöja mig inte ;) det ska isf bli en överrasskning!



ska vi ses imorn? :)

kraam

2009-02-26 @ 19:47:10
URL: http://filthy.blogg.se/afasi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0