Även jag.. vs information.


Nu har även jag skaffat mej ett medlemskap på familjeliv.se.
Ni som vill hittar mej under signaturen ins3cure såklart!
Lägg gärna till mej som vän om du vill.

Där kunde man ju fylla i sitt beräknade förlossningsdatum och vips, få massa information om vart man befann sej och lite där till. Så jag tänkte, i och med att de inte blivit uppdaterat om i vilken vecka jag är, sånt jag klistrat in tidigare.. Så kopierar jag och delar med mej av informationen jag fick fram från just familjeliv, från och med nu.

Min graviditet - BF Fre 17 apr 2009
Din graviditet startade Lör 12 jul 2008.
Du blev gravid ungefär Lör 26 jul 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 178 av 280. (63,6%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 2 fulla dagar (v25+2).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 17 apr 2009
Du har 102 dagar kvar till förlossning.

Vecka 26 - 3 jan - 9 jan 2009
Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.



Så där har ni de mina vänner.
Allt och lite till.

Kommentarer
Postat av: whilda

kanon att du skaffat fl :-) Finns så mkt hjälp man kan få i forum osv.

Jag fick reda på massa... HAHA! Visste juh inte ens i början att man var tvungen att ha ägglossning för att kunna bli gravid, korkad



puss o kram

2009-01-06 @ 19:10:23
Postat av: elin

Hej ( :

Fin blogg.

Hur har din dag varit ?



Kram,

2009-01-06 @ 19:16:54
URL: http://eliwwn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0