Underbara vänner vs, trasig Ipod.


Lördagen blev riktigt trevlig ändå. Bästa grannarna ringde och bad mej komma över, när jag väl tagit mej dit efter att stillat mitt nya TVprogramms beroende (jag tänker inte erkänna här vilket program dock, pinsamt) möts jag av 3 grabbar som står i full gång med att laga mat. Fick en riktig prinsess behandling. Bara satt på min rumpa och fick maten serverad. Så otroligt gott också, starkt men jätte gott som sagt. Som om inte de skulle vara tillräckligt bortskämt? Nej, de bjöds också på blåbärsglass till efterätt. Mmm.. Vi började kolla några avsnitt av "trailerpark boys" men mina ögonlock blev tunga och envisades med att falla ner gång på gång. Så jag tackade för en hel mysig kväll, begav mej hemmåt och kröp ner i sängen.

I söndags fick jag ett super glädjande samtal från underbara mamma Kaos. Hon packar in resten av familjen Kaos i bilen och kommer på besök hos mej. Vi käkade pizza, luktade på stinkande fisar, fikade och skrattade ikapp ett par timmar. De ger mej alltid ny energi att få umgås med henne alltså och sätter ett leende på mina läppar som inte suddas bort i första taget. Tackar hela familjen för de hjärtliga besöket. Ni är guld värda.
Sen ringde J och berätta att han var i Kungälv, så de blev till att snabbt ta farväl av Kaosarna och hoppa in i bilen för en tur ner till Centralen. Va härligt att få träffa honom igen. Mindre kul att höra om min Ipod som blivit galen och deras 50 timmars fylla. Är jag bitter? Nej.. För gammal för sånt? Ja.! hehe.. Dock löste sej Ipod problemet väldigt smidigt. Den fick hålla igång och bläddra galet mellan alla låtar tills batteriet laddats ur, och idag efter att jag gett den lite ström så fungerar den igen. Kanon!

Igår hade jag nog min snällaste dag hittills i år. Snacka om att ställa upp och ge av sej själv. Men är de inte så? De man ger kommer också någon dag när man behöver de tillbaka..

Idag är de föräldragruppträff. Ska faktiskt bli trevligt. Jag har varit lite effektiv nu på morgonkvisten. Tog hand om diskberget som helgen bjöd på och nu ska jag snart ta mej ett välförtjänt bad. Borde skriva en inköpslista också. Nu när J är hemma igen måste vi åka och storhandla, har inte haft riktig ork till att göra de och bära alla kassar själv.

Veckans planer har jag inte rikigt funderat på. Så är du sugen på en fika någon dag eller ha nått annat förslag så är de bara att tjoa åt mitt håll.

Ha en fin dag mina nära och kära.
tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0