Hoppsan ojdå..


Nu har dagarna rullat förbi, inte helt smärtfritt om jag får säga de själv. Nej, för en jobbig förkyldning har drabbat mej, Mio tycks dock må utmärkt trots lite små hosta och nysningar. Själv skulle jag vilja riva ansiktet av mej, för att minska på instängdhetskäsnlan. Va har annars hänt då?

I Förra veckan släpade jag med tant T genom hela stan i jakt på bot mot de ständigt återkommande kvinnoproblemet inför en fest; -Vad ska jag ha på mej? Just de, nu har fröken T blivit tant T. Varför? Vi kom på de att i en bebis sällskap spelar de ingen roll hur gammal man är, så länge man passerat "barnåldern" så blir man (som kvinna) automatiskt tant!

På kvällen där lagade jag gourme middag till min J!
Hahaha, de trodde ni va? Nej, de blev makaroner o köttbullar. Ja kan för tusan inte ens stava till gormet gourmed gör-mer gourmet..

Fredagen bjöd på en resa till Borås, och festande på högre nivå än min kropp är van vid. Jäklar va kul vi hade! Ägg flög in genom brevinkast och tequila rose shots bjöds på friskt! (inte från mej, jag är en pank white trash morsa, hehehe.) Ja, resten om den kvällen borde jag nog inte offentliggöra här. Räcker med de vittnen jag har kvar att muta i Borås. Hahaha..

Lördagens bussresa hem till Göteborg! Fy tusan! Jag kan tänka mej att resan till helvetet (den dagen jag eventuellt ska dit) lär nog inte skilja sej speciellt mycket från denna bussresa. Som om de inte räckte att jag hade en prakt bakfylla. (jag var nog den enda bakfulla person på bussen) Tror alla andra skulle till Götet för att festa på halloween, dessutom spelade Frölunda hemma match. Så längst bak i bussen, (där jag placerat mej i hopp om att få lite lugn under resan) sätter sej kring 12 glada Frölundaiter! Inte för att jag inte tycker om Frölundaiter va? Nej goare gäng får man nog leta efter, men just denna dagen ville inte mitt huvud stämma in i tjoandet. När dom sen smygöppnar första ölen och doften träffar min näsa, är deras stämning på en högt glad nivå, själv tvingas jag spy lite i min mun för att sedan svälja igen. Uhhh..

Hahaha.
Ja nog om de ämnet. Sen i söndags har jag bara kurerat mej hemma, med te och en bra bok i hopp om att bli kvitt min förkyldning. Lillfisen har självklart hållt mej sällskap på dagarna. Tror de börjar ordna upp sej sakta men säkert. Dock får jag panik av att vara täppt i näsan, sen att de inte är nått som går att snyta ut, utan de är mer svullet både i näsan och ut under ögonen, ja de gör ju inte de hela lättare. Men som sagt, tror de är på bättringsväg nu. Paranoida jag misstänkte ju direkt svininfluensan, dock har jag varit feberfri, och för att pigga upp och trösta mej själv har jag intalat mej att svininfluensan kommer inte utan att bjuda på feber. Så ni som vill säga nått annat nu.. Gör inte de!

Jag hoppas alla andra har haft en lika rolig, insiktsfull och givande helg som jag. Nu är de dessutom snart helg igen, denna blir dock lugn för min och Mios del. Ta hand om er mina nära och kära.
Tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0