Rädda julen??


Eller rättare sagt, bli kvitt en årligen återkommande plåga!
Yes! Marabou ger oss ätnligen chansen att bli av med den jäkla körsbär-i-likör pralinen!! Jag kan ju självklart inte svara för alla här va, men i vårat hushåll står alltid dom 4 kvar sist i denna röda jul lådan. Efter många och åter många misslyckade försök att bjuda bort dom till varje gäst som sätter sin fot över tröskeln, och även en och annan granne i trappuppgången, så inser man att nej, nu börjar dom se lite tafatta ut där dom står ensamma i asken. Då har de dessutom gått 4 månader sen jul, och man börjar fundera på att faktiskt kasta dom, eventuellt mata fåglarna med dom. Kommer då på att de faktiskt innehåller likör, vilken idiot pippi vill ha dom? Om någon dessutom ändå äter en får man ju skit dåligt samvete, skämms och inser att man förtjänar samma straff som någon som köper ut till minderåriga, mycke mindre minderåriga.. Så till sista alternativet, släng dom helt enkelt! men är det ingen annan som får ångest av att behöva slänga mat, godis och dylikt? Detta är dessutom CHOKLAD, inte speciellt välsmakande förvisso, men ändå Choklad! De borde vara en döds synd att kasta choklad alltså! Ja, så då går man med andra ord med ångest över detta tills nästa år, när den traditionella röda asken är tillbaka och man får återuppleva allt ännu en gång..

Kom igen nu.. Vem kämpar med mej? Jag röstar för;
BORT MED KÖRSBÄR-I-LIKÖR PRALINEN OCH SLIPP ALL ÅNGEST DEN FÖR MED SEJ!!

Gör din röst hörd här: Bort med den.
Och glöm för guds skull inte att du röstar på en du vill ha kvar!
Alltså går det bra att rösta på vilken som helst förutom körsbär-i-likör!!





http://www.raddajulen.nu/


Kommentarer
Postat av: tant T

WORD! kan man rösta på den man minst gillar? jag hittade bara rösta på favoriten..vilket jag gjorde ;)

2009-11-20 @ 14:59:14
URL: http://filthy.blogg.se/afasi
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Hehe ja den är verkligen inte god...men här i Tyskland skulle nog den försvinna rätt fort. Tyskarna är som galna i allt som har med körsbär att göra, och det tillsammans med likör - japp da försvinner den nog fort!



Men nu är det ju Sverige, sa jag tror att det finns en stor chans att den försvinner. ;-)

2009-11-21 @ 15:16:16
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: -svantes mamma-

Heheh den dagen, den sorgen. jag tror att Mio kommer ge bort sina nappar snällt till djuren. Jag tycker de ser så gulligt o älskar barn som snuttar på napp. Hade gärna velat att svante använde napp ett tag till. men men



JAAAA! Vi kommer jätte gärna o hälsar på. Jag måste erkänna att jag kommer bli så hemskt ledsen när ni flyttar. Även om vi inte ses ofta så är du en vän som jag gärna hade lärt känna mer, och umgåts mer med. Sen är ju Mio alldelles underbar oxå!



Kram till er från oss kraaaam

2009-11-25 @ 15:07:40
URL: http://nykick.blogg.se/
Postat av: ★Svantes mamma★

hej gumman!



Hur har ni det??? När va de ni skulle flytta? Svante och jag undrar såååå om ni kan komma på kalaset! :) Vore JÄTTE kul! kram kram

2009-12-29 @ 19:58:31
URL: http://nykick.blogg.se/
Postat av: ★Svantes mamma★

tack gumman!!!



Vi kommer sakna er en massa, tyvärr så blev de aldrig av i veckan med någon hej-då-besök. Idag hinner jag inte heller, hem och städa o göra ornding inför morgondagens barnkalas.



Men vi kommer upp! De lovar vi! hehe



Kommer du att fortsätta med bloggen, jag hoppas det. de vore så kul att hänga med ert nya liv!



Massa kramar och pussar från oss

2010-01-07 @ 11:13:13
URL: http://nykick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0