En sista vila.


Igår avled min morfar, i hemmets trygga vrå fick han sin sista vila. Igår var vi där hos honom, sa några sista ord och han såg så otroligt rofylld ut där han låg i sin säng. De är med sorg i hjärtat jag nu här vill säga, sov gott till sjömannen, äventyr historieberättaren, skojaren, fiskaren, mat älskaren, min fina morfar hoppas din sista resa blev lugn och fin på ett vackert stilla hav under soluppgången.

Vila i frid lilla morfar.
Aldrig ska vi glömma alla historier från dina resor och äventyr.


Kommentarer
Postat av: -svantes mamma-

Åååh beklagar verkligen gumman... :( Kram kram

2009-09-28 @ 11:03:44
URL: http://nykick.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack älskade Emmeli för de fina orden om min far och din morfar. Du träffade så rätt med din beskrivning av honom, han var just allt det. Jag är säker på att du kommer att berätta för Mio allt vad din morfar sa till dej, om sina resor på de 7 haven och alla andra äventyr som han har varit med om. Som du förstår av raderna så kom vi hem, och resan gick bra. Ta vara på er tills vi ses igen och pussa guldklimpen från mig. Kalle hälsar också kram, som jag.

2009-09-28 @ 12:30:35
Postat av: Moster Susanne

Ja du Emmeli du hittade precis de rätta orden om min kära far.Jag måste säga att det går upp och ner hela tiden och man har liksom inte fattat vad som hänt! Jag har kommit på mej flera gånger att jag går och tittar i fönstret om jag ser honom sitta där i köket och titta ut som han brukade göra men.....Tack för att ni kom igår.Kram från oss till er.

2009-09-28 @ 18:58:34
Postat av: Anonym

Oj va känslosamt du skrev där.Det var riktigt fint.Skönt för dig att du fick ta farväl...Ja det där är det enda vi kan förlita oss på att det ska slå in....Kram till er alla och en extra kram till dig....

2009-09-28 @ 19:04:51
Postat av: Svärfar

Var det postat av..

2009-09-28 @ 19:06:14
Postat av: Kusin Hanna

jag saknar också morfar lika mycket som du.synd att jag inte han och träffa dig och joakim och mio. jag såg er i fönstret när ni åkte med bilen. men vi ses ju på begravningen. massor av kramar från Hanna

2009-09-28 @ 21:31:37
Postat av: Moster Jenny

Du satte orden presis så som jag såg min svärfar. Tack för de fina orden. Jag kommer alltid att älska honom lika mycket som jag älskar min egen far. Många kramar

2009-09-29 @ 09:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0