Igår, idag och julklappar.


Bloggtorka?!

I brist på annat tänkte jag iallafall berätta att jag haft en grymt mysig helg uppe i Värmland. Härligt att få träffa allihopa.

Igår gjorde jag en grym insatts, jag tvättade, plock-städade, diskade, bäddade rent i sängarna och dammsög.

Idag ska jag ta tag i lite saker, komma en bit på vägen i framtidsplaneringen. Först ska jag dock dricka upp mitt kaffe. Senare blir de förhoppningsvis simning med kära fröken T.

Finns det någon mer som tänkt börja köpa julklappar denna månaden? De har faktiskt vi bestämt oss för, de är antingen de eller alternativet att leva på vatten och knäckebröd november - december - januari.

Nä.. Dags att sätta den lagom trötta kroppen i rörelse.
Ha en fin dag mina nära och kära.
Tack för ordet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag bara undrar varför man utsätter sig för detta fenomen att varje år leva på knäckebröd och vatten i flera månader. Att byta pengar (paket) med varandra är det verkligen nödvändigt? Varje jul samma sak, man sitter där och håller kollen på från vem man har fått det och det.Givaren ser nöjd ut när han märker att han minsann inte hade snålat på paketets innehåll i år heller, och man får sura uppstötningar när man ser att det man givit inte var så poppulärt, ja rent av opassande, kanske?

Nu är jag säker på att era känslor kommer att svalla ljudligt, och att jag har startat en debatt på kaffemissbrukarens blogg om julklappen. I min familj så har vi slutat att byta pengar, förlåt paket till jul med varandra. Vi sätter mera värde på att bara få träffas och att vi har hälsan kvar allihopa. Prova gärna detta i år och jag kan garantera att alla kommer att må bättre, och man slipper det där med bröd och vatten, som får mig att tänka på hur det var i ett fängelse förr, och på fattighuset. Vet man att man inte har råd då är dettta ett utmärkt tillfälle att läggas ner.Tomten kan komma ändå och käka lite julegröt med familjen,eller hur?

2009-09-24 @ 10:37:38
Postat av: Lolo

Herregud vilka framtenkta mænniskor ni ær!

Julklappar kan man børja "planera" att køpa den 23 dec tidigast!

Effektivhandling blir de då, man kænner julandan på køpesentrumet bland tusentals andra spontana sjælar som springer i omkring i ett julrus.



P.s Nu får får du skærpa dig hær Em! Jag jobbar denna veckan och kræver att ha nånting att læsa!

Chop chop, sætt igång, førtell mig nåt kul!



<3

2009-09-24 @ 14:43:41
URL: http://lololiten.blogg.se/
Postat av: Renée

sv: ja, jag menar det! Jag ska lätt se den snart igen :)

2009-09-24 @ 18:59:02
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0