Bilbarnstol, snöyrväder och vilsna älgar.


Idag har vi haft en dag inne i lilla storstaden Karlstad.
En ny bilbarnstol till fisen har inhandlats, han ser så otroligt stor ut nu när han åker i den, fick även tag i en skit tuff vår/sommar jacka till honom, de blir en födelsedagspresent. Får lägga upp lite bilder så småningom. 
Under dagen drog ett (nu mera inte allt för obekant) snöväder in. Jahaa.. Mer snö, mer skottning, mindre turer ut på isen, mer halka och ännu mer bidrag till varför våran bil kommer kronas till Värmlands skitigaste rullande elände. Idag var några familjemedlemmar med i en olycka, dom smällde med en älg. Tack o lov gick allt bra med dom, tyvärr kan man inte säga desamma om bilen. (glömde fråga hur de gick med älgen) Jag, J och lillfisen begav oss hemmåt kring 20:00, då yrde de bra på vägen och sikten kunde ju jämföras med hur långt man ser om man stirrar in i en betongvägg. Dock körde J sakta och tog oss hem säkert. Lika bra hade de inte gått för några vi passerade på vägen, där hade ytterligare en vilsen älg irrat runt på vägen och dom hann väll inte se den kan jag tänka mej. Usch, hade vi gett oss av 5 minuter tidigare hade de lika gärna kunnat varit vi som stod där i vägkanten framför en livlös älg vid vägräcket.

Vi passade även på att spana in bokrean såklart. Det blev 8 nya tillskott till bokhyllan. Härligt! Får se om man hinner med någon mer tur innan bokrean är över.

Imorn är de en tur till skolan som gäller för mej har lektion mellan 10 - 12, J ska roa sej med att skotta av snön från den plana delen av taket. Mio hoppas jag fortsätter träna på sin gång. Han är så söt när han våghalsigt släpper taget och stapplar iväg som en full vinglig karl. Idag var han så till sej när vi besökte Mios farmor och extra farfar, att han hoppade jämfota ett skutt i deras kök.

Ha en fin fredag och helg mina nära och kära.
Förresten, tack för kommentarer, och efter bara ett inlägg. Jäklar va ni fått mej att känna mej saknad och lite små viktig. ;-) Keep it up!

tack för ordet.
bless ♥


_______________________________

update.
Nu är jag så jäkla trött på min blogg design och att jag aldrig blir nöjd med något, så nu byter jag tillbaka till någon färdig tråkig layout. Irritationen har nått sin gräns helt enkelt. paaaooow.


Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Aj, tur det gar bra i väglaget. Vi funderade ett tag pa att komma upp till veckan, men det blir inte sa pga vädret. Blir ju att man flyger till Gbg och sen tar hyrbil därifran. Men det later som att väglaget inte är det roligaste just nu, sa vi skjuter pa resan tills slutet pa maj. Da bör väl snön vara borta?! =P



Kul med nya böcker ocksa =) Jag beställde 6 pockets igar som är pa väg hit.

2010-02-28 @ 18:14:16
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0